Column Bert Kranenbarg: Administratie

Bert Kranenbarg presenteert 'Bert op 5'. In zijn twee-wekelijkse column voor NCRV-gids schrijft hij over wat hem bezighoudt.

In het algemeen ben ik goed georganiseerd, heb ik de zaken aardig op een rijtje. Behalve als het op mijn administratie aankomt.

Vroeger had ik een stapel met bewaarpapieren, maar dat was onhandig, want die viel voortdurend om. Dus pakte ik een doos om alle bewaarpapieren die bij de post zaten in te gooien. Ook onhandig, want in een volle doos kun je niks terugvinden. Dus kocht ik van die stapelbakjes waar je papieren in kunt leggen, een bakje voor de verzekeringspapieren, een bakje voor de belastingpapieren, een bakje voor rekeningen en garantiebewijzen. Dat werkte al een stuk beter. Vanuit de bakjes zou ik de papieren dan eens in de paar maanden in bewaarmappen stoppen. Zou, want daar komt het natuurlijk nooit van.Tot ik vorige week een week vakantie had.

Mijn geplande reisje naar Italië ging uiteraard niet door, dus had ik mooi de tijd om al die bakjes op te ruimen. De oudste papieren waren van -echt waar- 2009. Urenlang heb ik me door de stapels heen geworsteld, belangrijke papieren voorzien van gaatjes en in mappen gestopt, maar vooral tassen vol oud papier weggebracht. Heerlijk opgeruimd. En het zal nooit meer zo erg worden, want tegenwoordig krijg je geen bewaarpapieren meer bij de post. Alles komt digitaal binnen en kan zonder gaatjes in mapjes op de computer. Dus als ik nog eens een week vrij ben kan ik eindelijk in een goed boek beginnen.

Bert Kranenbarg wisselt zijn column af met Joris Linssen. Deze column staat in de NCRV-gids van week 20. Bent u geen abonnee maar wilt u niets meer uit de gids missen? U kunt hier abonnee worden

Bert Kranenbarg presenteert Bert op 5 ✑ Reageren? bert@ncrvgids.nl