De STER-blokken duren nu vrij lang en dat moet korter volgens Volmer: “We zullen de blokken op tv korter moeten maken, anders gaan kijkers zich afkeren van reclame. We gaan nu kijken hoe de publieke omroep met minder reclame toch evenveel omzet kan genereren”. Ondanks dat de reclames langer duren dan op de commerciële zenders, worden programma’s er op de publieke omroep niet door onderbroken.
Persoonlijker
De directeur van STER vindt dat reclames persoonlijker moeten en meer aan moeten sluiten op het programma waarbij het uitgezonden wordt. “Het kan dan voor adverteerders duurder worden om een commercial bij ons uit te zenden. Maar de effectiviteit gaat wel omhoog,” aldus Volmer.
Vijftig jaar
Maandag 2 januari was het vijftig jaar geleden dat het eerste STER-reclameblok werd uitgezonden op de publieke omroep. Wanneer de reclames daadwerkelijk zullen veranderen is nog niet bekend. Hieronder ziet u het allereerste reclameblok
Beeld: Wikimedia