Veelgestelde vragen

Wat kost een abonnement op NCRV-gids?

In 2017 kost een regulier jaarabonnement op NCRV-gids € 63,48 (automatische incasso of iDEAL) of € 65,48 (acceptgiro).

Wij bieden nieuwe abonnees de kans om eerst voordelig kennis te maken met NCRV-gids. Zoals vermeld in de abonnementsvoorwaarden wordt dit actieabonnement daarna omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. U betaalt dan de reguliere abonnementsprijs.

Er is geen losse verkoop van NCRV-gids

Waar kan ik mijn abonneenummer vinden?

Uw abonneenummer bestaat uit 7 of 8 cijfers en kunt u vinden op de voorkant van uw NCRV-gids, boven uw adres.

U vindt uw abonneenummer op uw gids hier:

Als uw gids in plastic is verpakt, vindt u het abonneenummer op een label in de verpakking. Ook wordt uw abonneenummer altijd meegegeven in brieven en e-mails van de gids en kunt u deze terugvinden als u ingelogd bent in Mijn NCRV-gids.

Wat is de looptijd van mijn abonnement?

U kunt de looptijd van uw abonnement bekijken als u ingelogd bent in Mijn NCRV-gids onder Mijn abonnement. Ook wordt de lopende abonnementsperiode  weergegeven op de acceptgiro of bij de afschrijving van uw abonnementsgeld.

Een proef- of kennismakingsabonnement wordt aangegaan voor de opgegeven periode en stopt daarna automatisch. Elk ander abonnement  wordt aangegaan voor de periode zoals in de aanbieding vermeld en wordt daarna automatisch omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd. Dit abonnement geldt tot wederopzegging, met een opzegtermijn van één maand.

Hoe kan ik mijn abonnement beëindigen?

U kunt uw NCRV-gids abonnement telefonisch opzeggen via telefoonnummer 035 – 672 68 90. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Een abonnement voor onbepaalde tijd is op ieder moment opzegbaar met een opzegtermijn van één maand.
Het opzeggen van een actieabonnement kan tot uiterlijk een maand voor het einde van de actieperiode en wordt niet tussentijds gestopt.

U kunt ook uw opzegging doorgeven via het opzegformulier.

Kan ik de NCRV-gids ook in het buitenland ontvangen?

Ja dat kan! Neemt u dan bij voorkeur telefonisch contact met ons op via +31 035 – 672 68 90. Dan maken wij het abonnement graag voor u in orde.

In 2016 bedragen de kosten voor een jaarabonnement binnen Europa € 151,50. Dit is inclusief de portokosten die PostNL ons in rekening brengt.

Bij een abonnement buiten Nederland kunnen wij geen actieabonnement afsluiten en is alleen betaling per jaar mogelijk.

Nadat uw aanvraag voor een abonnement is verwerkt ontvangt u van ons een factuur waarin wordt uitgelegd hoe u het abonnement kunt betalen.

Na ontvangst van de betaling sturen wij u binnen drie weken KRO Magazine toe.

Ik heb een vraag over mijn welkomstgeschenk, wat nu?

Kiest u voor een welkomstcadeau, dan wordt deze binnen 2 weken na ontvangst van uw betaling thuisgestuurd. Heeft u een andere vraag over uw welkomstgeschenk? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum 035 – 672 6890

Wanneer ben ik VIP-abonnee van NCRV-gids

Als u 5 jaar of langer abonnee bent van NCRV-gids, wordt u automatisch VIP-abonnee. Aan het VIP-abonnement zijn geen extra kosten verbonden. Als VIP-abonnee profiteert u van nog meer voordeel en extra’s.

Mijn NCRV-gids abonnement

U kunt uw abonnementsgegevens zelf beheren via Mijn NCRV-gids.

Waar vind ik mijn huidige betaalgegevens?

U vindt uw huidige betaalgegevens in Mijn NCRV-gids.

Op welke manieren kan ik mijn abonnement betalen?

U kunt via een acceptgiro of per automatische incasso betalen. Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.

Bij betaling met iDEAL en automatische incasso wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam KRONCRV, met in de omschrijving NCRV-GIDS en uw abonnementsperiode.

Bij betaling per acceptgiro brengen wij € 2,- administratiekosten in rekening.

Welke betaaltermijnen zijn er mogelijk?

U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven via Mijn NCRV-gids. De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.

Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?

Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen. Als u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.

Waarom ontvang ik een betaalherinnering?

Heeft u in de afgelopen twee weken uw abonnement betaald en toch een betaalherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betaalherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen.

Als u uw abonnement langer dan twee weken geleden heeft betaald, dan vragen wij u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 035 – 672 68 90. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug?

Wij storten te veel betaald abonnementsgeld binnen enkele dagen aan u terug. Heeft u uw geld na 2 weken nog niet ontvangen, neemt u dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 – 672 6890. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer wordt de NCRV-gids bezorgd?

De NCRV-gids wordt elke dinsdag voor 18.00 uur bezorgd.

Ik heb de NCRV-gids niet ontvangen, wat nu?

Heeft u onverhoopt een klacht over de bezorging? U kunt dit eenvoudig hier aan ons doorgeven. Ontvangen wij uw klacht vóór maandag 17:00 uur, dan sturen wij u gratis een nieuw exemplaar toe. Na dit tijdstip kunnen wij u geen nieuwe gids meer toesturen, maar verlengen wij uw abonnement gratis met 1 editie.

Ik wil de NCRV-gids tijdelijk niet ontvangen, kan dat?

Het is mogelijk om de bezorging tijdelijk te onderbreken als u bijvoorbeeld op vakantie gaat. Om er zeker van te zijn dat de onderbreking op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven. U kunt uw tijdelijke onderbreking hier doorgeven.

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Gaat u op vakantie in Nederland en wilt u de gids op uw vakantieadres ontvangen? U kunt uw NCRV-gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres in Nederland. Om er zeker van te zijn dat uw tijdelijke adres op tijd kan worden verwerkt, vragen wij u dit minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven.

Ik heb mijn gids te vroeg weggegooid, wat moet ik doen?

Bel dan met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer: 035 672 6890

Wat is het kijkplan?

Met het kijkplan stelt u een lijst van uw favoriete tv-programma’s en series samen. Deze worden overzichtelijk bij elkaar bewaard, zodat u als het ware uw persoonlijke NCRV-gids heeft. Daarnaast kunt u in de digitale tv-gids alvast tot 7 dagen vooruitkijken.

Hoe werkt het kijkplan?

Wanneer u bent ingelogd met uw NCRV-gids-account heeft u de mogelijkheid om een persoonlijk kijkplan te maken. Dit doet u door programma’s te selecteren in de digitale tv-gids. Vervolgens ziet u in uw kijkplan de geselecteerde programma’s op een rij, inclusief de bijbehorende informatie.

Hoe kan ik programma's selecteren?

U kunt programma’s selecteren in de digitale tv-gids. Als u bent ingelogd met uw NCRV-gids-account, ziet u naast de programma’s in de tv-gids ronde bolletjes. Als u een programma in uw kijkplan wilt zetten, klikt u op dit bolletje. U ziet dat het programma geselecteerd is doordat er een gele balk over het programma verschijnt.

Waar kan ik het kijkplan vinden?

U vindt het kijkplan hier. Ook staat het kijkplan in de menubalk als u bent ingelogd met uw NCRV-gids -account.

Kan ik een alert krijgen als een programma begint?

Het is niet mogelijk om een alert te krijgen wanneer een door u geselecteerd programma begint.

Kan ik meerdere profielen aanmaken in het kijkplan?

Uw kijkplan is gekoppeld aan uw abonnement. Het is dus niet mogelijk om meerdere kijkplannen in één abonnement te maken.

Wordt mijn kijkplan niet gebruikt voor commerciële doeleinden?

Nee, uw kijkplan wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

Kan ik mijn kijkplan ook printen?

Het is niet mogelijk uw kijkplan te printen.

Wat kan ik allemaal mijn Mijn NCRV-gids?

Met uw eigen Mijn NCRV-gids-account regelt u alles rondom uw abonnement eenvoudig online. Gaat u verhuizen of wilt u uw abonnement tijdelijk stopzetten, dan regelt u het hier. Maar een account heeft meer voordelen. Zo kunt u bijvoorbeeld 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids of uw persoonlijke kijkplan maken.

Hoe meld ik me aan voor Mijn NCRV-gids?

Op de website van Mijn NCRV-gids vindt u rechtsboven een button ‘login’. Heeft u nog geen account? Dan klikt u op ‘Account aanmaken’. U komt dan automatisch op een pagina met een registratieformulier, waar u de vereiste persoonlijke gegevens invult. Na afronding van uw registratie ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Waarom moet ik een account aanmaken?

In Mijn NCRV-gids staan uw persoonlijke abonnementsgegevens. Wij vinden het belangrijk deze goed te beveiligen. Daarom maakt u een account aan zodat alleen u toegang heeft tot deze gegevens. U kunt vervolgens uw gegevens ieder moment zelf wijzigen.

Het lukt me niet om mij aan te melden, doe ik iets verkeerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn. Mogelijk heeft u eerder al een account aangemaakt. Controleert u ook uw postcode en huisnummer: bent u onlangs verhuisd en zijn uw nieuwe gegevens nog niet bij ons bekend? Meldt u dan aan met uw oude postcode en huisnummer. U kunt uw nieuwe adres dan direct in Mijn NCRV-gids wijzigen.

Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6890 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Ik heb mij aangemeld voor een account, maar ik krijg geen bevestiging via de mail.

Het kan gebeuren dat e-mail van Mijn Mikro Gids onterecht als ’spam’ (een ongewenst bericht) wordt gezien. Het belandt dan in de ‘spam folder’ of map met ongewenste mail in uw mailbox. In dat geval ziet u niet direct dat u een nieuwe e-mail heeft ontvangen. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6890 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Hoe log ik in?

Inloggen kunt u op de website van NCRV-gids zelf. Daar vindt u rechtsboven een button ‘login’. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie. Het wachtwoord heeft u zelf gekozen tijdens het aanmaken van een account.

Wat te doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Ga terug naar het inlogscherm van Mijn NCRV-gids en klik op de link ’wachtwoord vergeten’. Vul uw e-mailadres in en u ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met een tijdelijk wachtwoord en een link. Vergeet niet uw tijdelijke wachtwoord te wijzigen Dit doet u hier.

Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer, wat nu?

Uw gebruikersnaam is altijd gelijk aan het e-mailadres dat u heeft opgegeven bij de registratie van uw account. Heeft u hulp nodig? U kunt ons Klant Contact Centrum telefonisch bereiken via 035 – 672 6890 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Jazeker, u kunt uw inloggegevens te allen tijde hier aanpassen. Dat geldt voor uw wachtwoord, maar ook voor uw gebruikersnaam. Mocht u bijvoorbeeld een ander e-mailadres gaan gebruiken, dan is het handig om uw gebruikersnaam (dat is uw e-mailadres) hier direct aan te passen.

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Log in op Mijn NCRV-gids en ga naar ‘Mijn Gegevens’ en ‘Mijn gegevens wijzigen’. Klik op de link ‘e-mailadres wijzigen’ onder uw huidige gegevens. Het e-mailadres is gelijk aan uw gebruikersnaam. Wijzig het e-mailadres en klik op ‘Wijziging doorgeven’. Nu kunt u inloggen met uw nieuwe gebruikersnaam (e-mailadres).

Waarom moet ik mij opnieuw inloggen?

U blijft ingelogd zolang u actief bent binnen Mijn NCRV-gids. Wanneer u enige tijd nergens op heeft geklikt, wordt u automatisch uitgelogd. Zo zorgen wij ervoor dat uw gegevens veilig gesteld blijven.

Hoe verwijder ik mijn Mijn NCRV-gids account?

Zonder account kunt u niet langer zelf uw gegevens wijzigen. U mist dan ook een aantal voordelen, zoals 7 dagen vooruitkijken in de digitale tv-gids. Wenst u toch uw account te verwijderen? Neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum. Wij zijn telefonisch te bereiken via 035 – 672 6890 op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur.

Hoe word ik lid van deNCRV?

Voor slechts 10 euro per jaar bent u lid van de NCRV. Door uw lidmaatschap kan de KRO-NCRV op een gedegen manier informatie en amusement brengen voor een breed publiek. U kunt zich op de volgende manieren aanmelden:

  • via internet: klik hier om het lidmaatschapformulier in te vullen.
  • bel naar 035 – 672 68 90 (op werkdagen tijdens kantooruren)
  • schriftelijk: NCRV, Postbus 25000, 1202 HB Hilversum

Ik heb mijn abonnement op NCRV-gids opgezegd. Kan ik wel de omroep blijven steunen?

Ja dat kan, voor € 10 per jaar kunt u lid worden/blijven van de omroep.

Contact KRO-NCRV

Voor informatie en vragen over de omroep of KRO-NCRV-programma’s kunt u ons bereiken op telefoonnummer 035 – 672 68 90 (op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur) of via de website

Wat betekenen de symbolen in de NCRV-gids?

De betekenis van de symbolen bij de programmering in de gids vindt u achterin de gids, bij het colofon. De uitleg van Kijkwijzer is ook te vinden via kijkwijzer.nl.

Ik zie een fout in de programmering, hoe kan dat?

De inhoud van de programma’s en de uitzendtijden ontvangen wij van de omroepen. Het kan voorkomen dat een uitzending wordt gewijzigd, nadat de gids is gedrukt. Indien de programmering niet klopt, kijk dan in de TV-gids voor de actuele programmagegevens.

Waarom ontvang ik reclame bij mijn gids?

Reclame-inkomsten zijn een manier om de productiekosten van de gids te verlagen. Op deze manier kunnen wij de abonnementsprijs zo laag mogelijk houden voor onze lezers.

Waarom wordt er niet vermeld dat een programma een herhaling is?

Het is het beleid van alle omroepen die uitzenden op NPO 1, 2 en 3 om niet door te geven dat een programma een herhaling is. De NPO (Nederlandse Publieke Omroep) is van mening dat het vermelden dat een programma herhaald wordt, mensen ervan weerhoudt om te kijken. Ook andere zenders, zoals SBS, Veronica en de zenders van RTL geven vaak niet door dat het een herhaling betreft.

Ons doel is u een zo compleet mogelijk programmaoverzicht te bieden. Voor de programma’s waarvan we weten dat onze lezers er graag en veel naar kijken, vullen we deze ontbrekende informatie zoveel mogelijk aan.

Wel kunt u erop vertrouwen dat wanneer we een programma extra toelichten in de vorm van een programmatip dat er dan expliciet vermeld wordt wanneer het een herhaling betreft.

Waarom ontvang ik soms een dubbeleditie van de NCRV-gids?

In de zomer en rond de feestdagen geven wij enkele dubbeledities uit van NCRV-gids. In deze periodes zijn er veel herhalingen op tv en starten er weinig nieuwe programma’s. Als redactie valt er dus minder te tippen en zijn er minder mensen te interviewen over de start van een programma. Door twee weken te bundelen ontstaat er toch een gevuld blad. Verder maken we van deze dubbeledities iets speciaals door een thema toe toe te voegen en een bijzondere cover te presenteren.

Hoe kan ik meedoen aan prijsvragen en winacties?

Bij elke prijsvraag staat vermeld hoe u kunt deelnemen. Wanneer het een online prijsvraag betreft, kunt u dit alleen doorgeven via deze site bij Abonneevoordeel.

De oplossing van de wekelijkse puzzel uit de gids kunt u telefonisch doorgeven via 0909 – 50 10 108 (€ 0,70 per minuut) of per post aan: NCRV-gids puzzel, Postbus 144, 8170 AC Vaassen. Vermeld hierbij het puzzelnummer (editienummer van uw gids).

Wat is Miekes Leesclub?

Presentator Mieke van der Weij recenseert wekelijks een boek in de rubriek Miekes Leesclub. Het kenmerk van een leesclub is dat lezers ervaringen met elkaar delen. Miekes leesclub is dus altijd op zoek naar recensenten. Elke week stellen wij vijf boeken beschikbaar om te recenseren. U kunt een boek toegestuurd krijgen, op voorwaarde dat u er een recensie over schrijft. U heeft drie weken de tijd om het boek te lezen en ons uw recensie te mailen. Mieke zal hetzelfde boek daarna ook bespreken in de gids. De titels die de komende tijd aan de beurt zijn, zullen wij binnenkort via de site en op de Facebookpagina van Miekes Leesclub delen.

Hoe maak ik gebruik van de Voordeelpas?

Met uw Voordeelpas kunt u op verschillende manieren korting krijgen:

  • in deelnemende winkels op vertoon van uw pas
  • bij bestellingen via de website
  • via de voordeelvouchers die u kunt downloaden op de website

Om toegang te krijgen tot de exclusieve aanbiedingen op de website, moet u inloggen met uw naam en abonneenummer. Op de website staan alle deelnemende partijen met de benodigde informatie om gebruik te maken van de korting.

Waarom krijg ik een voordeelpas?

We willen onze abonnees graag iets extra’s geven. Uit onderzoek en contact met onze abonnees is gebleken dat men het zeer waardeert om exclusieve aanbiedingen en acties te ontvangen via de gids.

Ik ben mijn Voordeelpas verloren, wat nu?

Als u uw Voordeelpas verloren bent, kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum
E-mail: klantcontactcentrum@ncrvgids.nl
Telefoonnummer: 035 – 672 6890

Wij zorgen ervoor dat u een nieuwe pas krijgt.

Ik heb mijn Voordeelpas niet gekregen, wat nu?

Als u uw Voordeelpas niet gekregen hebt, kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Centrum
E-mail: klantcontactcentrum@ncrvgids.nl
Telefoonnummer: 035 – 672 6890

Wij zorgen ervoor dat u een pas krijgt.

Wat zijn de deelnemende partijen van de Voordeelpas?

Op de Voordeelpaspagina op onze website vindt u alle aanbieders en aanbiedingen op een rijtje

Wat is de geldigheidsdatum van mijn Voordeelpas?

De Voordeelpas is geldig in 2016 of tot zolang u abonnee bent. Elk jaar ontvangt u een nieuwe Voordeelpas.

Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

U kunt met Mijn NCRV-gids zelf uw gegevens beheren en wijzigen. Uw nieuwe contactgegevens kunt u daarom heel eenvoudig online doorgeven.

Een naamswijziging kunt u in verband met privacy-overwegingen alleen telefonisch doorgeven.  U kunt bellen tijdens werkdagen naar telefoonnummer 035 – 672 68 90 (9.00-17.00 uur).

Heeft u nog andere vragen? Maak gebruik van ons contactformulier.

Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?

Uw verhuizing kunt u gemakkelijk zelf doorgeven met Mijn NCRV-gids. Om er zeker van te zijn dat wij uw gids tijdig op uw nieuwe adres bezorgen, vragen wij u uw verhuizing ten minste 3 weken van te voren door te geven.

Ik ga op vakantie, welke mogelijkheden zijn er?

Wanneer u op vakantie gaat en uw gids op uw vakantieadres wilt ontvangen, dan kunt u de NCRV-gids tijdelijk laten doorsturen naar een ander adres.

Heeft u geen behoefte aan een gids tijdens uw vakantie? Dan kunt u ervoor kiezen om de bezorging tijdelijk te onderbreken.

Wij vragen u om uw verzoek minimaal 3 weken van te voren aan ons door te geven, zo weet u zeker dat uw aanvraag op tijd kan worden verwerkt.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

U kunt eenvoudig zelf uw rekeningnummer wijzigen. Log daarvoor in op Mijn NCRV-gids en kies Mijn betaalgegevens.

Ook kunt u uw nieuwe rekeningnummer doorgeven via het contactformulier. Wij nemen uw verzoek dan zo spoedig mogelijk in behandeling

Hoe kan ik mijn betaalwijze aanpassen?

U kunt eenvoudig zelf uw betaalwijze wijzigen en uw nieuwe rekeningnummer doorgeven. Log daarvoor in op Mijn NCRV-gids en kies Mijn betaalgegevens.

Regel het zelf

Betaalgegevens

Wilt u uw betaalgegevens wijzigen? Hier wijzigt u zelf uw rekeningnummer, uw betaalwijze en de betaaltermijn.

Wijzig betaalgegevens

Bezorging

Onverhoopt NCRV-gids niet of beschadigd ontvangen? Geef het zo snel mogelijk aan ons door!

Opmerking doorgeven

Gaat u verhuizen?

Met Mijn NCRV-gids geeft u uw nieuwe adres eenvoudig en snel aan ons door.
/

Adres wijzigen

Contact

Vragen

Heeft u een vraag, opmerking of suggestie? Wij horen het graag. Vul ons contactformulier in en geef aan waar u vraag over gaat. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Direct contact

Graag telefonisch contact?

Veel zaken regelt u eenvoudig zelf online met uw Mijn NCRV-gids account. Maar u kunt ons natuurlijk ook altijd bellen. De medewerkers van onze Klantenservice staan u graag te woord. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 op telefoonnummer:

+31 (0)35 672 68 90